Vés al contingut

Mesures flexibilitzadores

L’objectiu d’aquestes mesures és facilitar a l’alumnat i a persones externes poder realitzar els estudis adaptant-se a les seves circumstàncies personals o laborals

Mesures flexibilitzadores

Mòduls solts

Normativa: Amb la finalitat d’afavorir la formació de les persones al llarg de tota la seva vida, el Departament d’Ensenyament va aprovar el Decret 240/2005, de 8 de novembre, pel qual s'estableixen diverses mesures flexibilitzadores de l'oferta dels ensenyaments de formació professional específica.

Objectius: 

  • Facilitar que les persones que treballen puguin cursar un o més mòduls solts d’un cicle formatiu. Aquesta opció és de gran interès per a les persones treballadores com a instrument de formació contínua, atès que cada un dels mòduls prepara per assolir competències professionals vàlides per al treball.
  • Permetre que els treballadors puguin emprar la formació professional específica com a instrument de formació continuada i com a eina de reciclatge. També facilitarà què les persones puguin adaptar la formació a les seves necessitats i interessos.

Mòduls professionals: els alumnes es poden matricular a les UFs i/o mòduls professionals dels cicles que es realitzen al centre.

Acreditació: El centre atorgarà un certificat dels mòduls professionals cursats.

Data de matrícula UFs/Mòduls: Supeditada al calendari de realització del mòdul

Semipresencialitat

Normativa: En base a la Resolució EDU/2901/2007, de 25 de setembre, per la qual s'estableix amb caràcter experimental, la modalitat semipresencial en els ensenyaments de formació professional inicial, l'INS Nicolau Copèrnic ofereix la possibilitat de cursar el CF de Grau Mitjà d'Informàtica (SMX) i els CCFF de Grau Superior d'Informàtica (DAM / DAW / ASIX) amb aquesta modalitat semipresencial, és a dir, els estudiants que s'acolleixin a la modalitat semipresencial només tindran l'obligació d'assistir presencialment a classe un 50% de les hores del curs.

Objectius: 

  • Afavorir la formació al llarg de tota la vida i acomodar-se a les diferents expectatives i situacions personals i professionals.
  • Facilitar el seguiment dels estudis a aquelles persones en les que concorre alguna circumstància, com ara, el treball, tenir cura d'altres persones, o bé qualsevol altra circumstància excepcional.

Característiques de la modalitat semipresencial:

  • Cal assistir presencialment almenys a la meitat de les hores previstes per a la UF.
  • Cal fer totes les activitats d'aprenentatge programades per a la UF.
  • Les activitats d'ensenyament - aprenentatge que l'alumnat faci de forma semi presencial ha de comportar la mateixa càrrega horària que les fetes de forma presencial.
  • El professorat dels mòduls amb alumnat en règim semi presencial tutoritzarà les activitats d'ensenyament - aprenentatge semi presencial del seu alumnat de forma telemàtica o per les altres formes que es puguin convenir entre professorat i alumnat.
  • S'han d'avaluar de forma presencial els continguts cursats de forma semi presencial.

Descobreix més sobre la Presentació de la ponència de les jornades sobre semipresencialitat a la FP

Estudiants als que va dirigida la modalitat semi presencial: Aquells que acrediten documentalment la incompatibilitat de l'horari lectiu amb el treball, tenir cura d'altres persones o qualsevol altra circumstància excepcional que els impedeixi assistir a la totalitat de les hores lectives.

Assessorament i reconeixement

Trobareu la informació d’aquest servei a la secció d'assesorament i reconeixement dels Serveis de FP.