Vés al contingut

Qui som

Som un centre docent públic, arrelat a l’entorn i al context social i cultural, amb un projecte educatiu propi, centrat en les persones, i obert a la col·lectivitat.

Edifici Institut Copèrnic

Trets identitaris

El nostre centre es regeix segons els següents principis:

  • Inclusiu: Es facilita l’accés i participació al centre educatiu a totes les persones sense distinció pel que fa a la seva capacitat, raça o qualsevol altra diferència amb l’objectiu d’assolir l’èxit personal de cadascuna d’elles.
  • Laic: Es facilita l’accés i participació al centre educatiu a totes les persones sense distinció pel que fa a la seva capacitat, raça o qualsevol altra diferència amb l’objectiu d’assolir l’èxit personal de cadascuna d’elles. 
  • Respectuós amb la pluralitat: S'entén la diversitat de les persones que conformen la comunitat educativa com un valor afegit que cal preservar i potenciar.
  • Equitatiu: Es realitzen diferents actuacions/estratègies d’actuació davant la diversitat de l’alumnat per tal de garantir una educació personalitzada i arribar així a suplir les desigualtats inicials.
  • Respectuós amb el medi: S’ensenya i es gaudeix de les activitats en el medi natural a partir del respecte i la seva cura procurant no deixar cap impacte ecològic, així com reflexionar i actuar de forma sostenible per tal de contribuir en la seva preservació (consum energètic, gestió residus, etc)
  • Plurilingüe: S'utilitza com a llengua vehicular el català però es potencien totes les llengües dels diferents membres de la comunitat educativa com a font de riquesa i de respecte.
  • Obert: Es manté una actitud de col·laboració i coordinació amb els estaments i organitzacions de l’entorn per tal de treballar plegats en la millora del propi centre com de la mateixa societat.
  • Coeducatiu: Es reconeixen les capacitats i potencialitats individuals de tot l’alumnat, independentment del seu sexe potenciant així la igualtat real d’oportunitats
  • Participatiu: El centre potencia la participació activa dels seus membres a partir de diferents mecanismes de dinamització (assemblees, comissions, òrgans col·legiats, etc)