Vés al contingut

ESO

L’alumnat es troba al centre del seu aprenentatge i el professorat  els acompanyem en el seu creixement.

ESO Institut Copèrnic

Projecte educatiu

El nostre projecte educatiu té com a objectiu millorar l’ensenyament i aprenentatge,  així com promoure el desenvolupament integral dels estudiants.  El Nicolau Copèrnic és més que un lloc d'aprenentatge, és una comunitat on es forgen somnis, es cultiven valors i es construeix un futur ple de possibilitats.

ESO

A l’ESO, tenim 3 línies que  dividim en 4 grups. Això ens permet treballar amb una ràtio  reduïda de 23 com a molt la qual cosa afavoreix l’atenció personalitzada de  l’alumnat. 

A cada nivell tenim un docent coordinador i una orientadora. Aquesta última acompanyarà l’alumnat des de 1r  fins a 4t  de l’ESO. Aquest acompanyament facilita l’adaptació a la progressió dels estudis i una millor coneixença de les habilitats i capacitats dels nostres joves. 

El nostre alumnat treballa sense llibre. Estudiem amb l’ordinador

Participem a diferents projectes a fora del centre, ja que considerem que l'aprenentatge ha de ser significatiu per a l'alumnat, i per tant, no ens podem quedar només dins les aules. alguns d'aquests projectes són:

  • A primer, tot l'alumnat farà francès, és a partir de 2n que podran triar entre fer francès o fer oralitat.
  • Durant tres hores a la setmana fem activitats internivell com són els aprenentatge i servei (APS) i els entorns d'Aprenentatge (EA).
  • L'alumnat de 4t participa en el projecte de Recerca, Creació i Servei (RCS), on es vinculen els aprenentatges amb entitats socials de diferent caire.

Matèries per cursos

1r ESO

  • Àmbit lingüístic: Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura, Llengua anglesa, Llengua francesa i Lectura. 
  • Àmbit científic-matemàtic: Matemàtiques, Biologia i Geologia iTecnologia.
  • Àmbit social: Ciències socials, Arpendre a conviure i Religió. 
  • Projectes: La fira de màgia, Stellaris i El parc natural Sant Llorenç del munt i l’Obac. 
  • Àmbit d'expressió: Educació Física, Visual i plàstica i Música.

2n ESO

  • Àmbit lingüístic:Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura i Llengua anglesa.
  • Àmbit científic-matemàtic: Matemàtiques, Física i Química i Tecnologia.
  • Àmbit social: Ciències socials, Mediació i Religió.
  • Àmbit d’expressió: Música i Educació Física.
  • Optatives: Llengua francesa i Oralitat.
  • Projectes trimestrals: Jocs populars, Medievàlia i Ciència a la cuina.

     

3r ESO

  • Àmbit lingüístic: Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura, Llengua anglesa i Lectura
  • Àmbit cientíc-matemàtic: Matemàtiques, Biologia i Geologia, Física i Química i Tecnologia.
  • Àmbit social: Ciències socials, Educació emocional i Religió.
  • Àmbit d’expressió: Visual i Plàstica i Educació Física.
  • Optatives: Oralitat i Llengua francesa.
  • Projectes trimestrals: Coneixem Terrassa, L'associacionisme i entitats egarenques i El viatge a 4t.

4t ESO

MATÈRIES COMUNES

  • Àmbit lingüístic: Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura i Llengua anglesa.
  • Àmbit matemàtic: Matemàtiques.
  • Àmbit Social: Ciències Socials i Orientació.
  • Àmbit expressió: Educació física.
  • Optatives: Llengua francesa, RCS i Religió.

MATÈRIES ESPECÍFIQUES

L’alumnat triarà una matèria de cada franja, segons el seu itinerari posterior.

  • Franja 1: Llatí, Biologia, Tecnologia, VIP i Projecte Cantina.
  • Franja 2: Filosofia, FQ, Informàtica, Dinàmiques  esportives i Projecte Cantina.
     

Entorns d'aprenentatge

De primer a tercer l’alumnat té dues hores a la setmana d’ Entornss d’Aprenentatge internivell. Al llarg del curs realitzaran dos entorns i podran triar entre: Ball, Lliga de debats, Judo, Cuina, Decoració, Combo, Copa cangur, Acroesport, Mural, Natació, Padel, Fem de periodistes, Reptes científics, Robòticai Teatre.

Aprenentatge i Servei (APS)

Al centre pensem que és molt important  acostumar a l’alumnat a prendre decisions  i participar de la comunitat, per la qual cosa una hora a la setmana tenim una  hora de participació internivell:  ECOpèrnic, Gestió de conflictes, Laboratori, Gènere i feminismes, delegats, Bilioteca, Club de lectura, interculturalitat, Students assistants, Empoclim, TIC, Posem-nos en forma, Patis, Festes, Professions amb futur, La música a l’institut, Fem el nostre espai agradable, Xarxa Can Boada i Cura de la salut mental.

 

Recerca, Creació i Servei

Al llarg del curs l'alumnat de 4t participarà en quatre diferents projectes segons la seva inquietud per l'aprenentatge.

  • El MMACA: Prohibit no tocar. Centre de Visió per Computador. (CVC).IBEC- Qualitat del son.
  • Xarxa de Drets del Infants. EduAlter.Museu d'història de la immigració de Catalunya (MhiC).TV3 Una mà de contes.
  • Laboratori de les lletres. Catalunya Ràdio.Sala Beckett. Betevé.

Projectes a l’ESO

Considerem que l’alumnat a de veure diferents maneres d’aprendre i, per això, l’última setmana de cadascun dels trimestres s’aturen les classe i ens dediquem a fer projectes transversals.

  • 1r d’ESO: Stellaris, Fira de magia, El parc de Sant Llorenç (a consultar a ED 1r)
  • 2n d'ESO: Jocs tradicionals, Medievàlia, Ciència a la cuina (a consultar ED 2n)
  • 3r d'ESO: Associacionisme i Preparem un viatge.

Altres projectes:

  • Hort.
  • Bricopèrnic.
  • Cantina.

Departaments

Departament de llengües

El departament de llengües catalana i castellana té com a objectiu principal promoure l’aprenentatge i l’ús correcte de les llengües així com fomentar la investigació, la preservació de la seva riquesa cultural i lingüística en el centre educatiu.

Departament de llengües estrangeres

El Departament de Llengües Estrangeres té com a finalitat principal l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres i promou la comprensió cultural i la competència lingüística entre els estudiants.

Departament de Ciències Socials i filosofia

Departament de Ciències Socials i Filosofia t´r com a finalitat principal l’educació i la promoció del pensameny crític i la comprensió de les qüestions socials i la comprensió de les qüestions socials, ètiques i filosòfiques en la societat. 

Departament d’expressió

Dins del departament d’expressió hi ha tres disciplines:

L’Educació Física té com a objectiu principal fomentar la salut, el benestar i el desenvolupament físic dels estudiants a través de l'educació.

La Visual i Plàstica té com a objectiu principal promoure la creació artística, el desenvolupament de les habilitats artístiques i la comprensió de les arts visuals i plàstiques. Aquesta disciplina juga un paper essencial en l'educació artística i cultural, així com en la formació de futurs artistes i professionals de les arts.

La disciplina de la Música té com a principal finalitat promoure la música com a forma d'expressió artística i cultural, proporcionar educació musical de qualitat, fomentar el desenvolupament de les habilitats musicals i contribuir a la formació de músics professionals i amants de la música en general. A més, té un paper essencial en la difusió i l'apreciació de la música a la comunitat educativa.

Departament de Científic-tecnològic-matemàtic

L’objectiu del departament científic-tecnològic-matemàtic es despertar el neguit pel mètode científic i proporcionar als estudiants els coneixements i habilitats necessàries per comprendre`l, analitzar-lo,  utilitzar-lo i aplicar-lo amb la tecnologia de la informació i comunicació

Departament d’orientació

El Departament d'Orientació té com a finalitat principal proporcionar suport integral als estudiants perquè puguin navegar amb èxit pel seu trajecte acadèmic i personal. Aquest departament juga un paper fonamental en l'ajuda als estudiants a desenvolupar-se com a individus i a prendre decisions reflexionades sobre la seva educació i futur.

Sortides

Sortides Pedagògiques

Al nostre centre, creiem fermament en l'aprenentatge experiencial com a complement essencial de l'educació a l'aula. Per això, organitzem sortides pedagògiques que permeten als nostres estudiants connectar-se amb el món real, explorar nous entorns i enriquir el seu aprenentatge a través de l'experiència directa.

Sortides de 1r a 3r d'ESO amb pernoctació

Des del primer fins al tercer curs d'ESO, realitzem sortides anuals amb pernoctació per aprofundir en els continguts curriculars i fomentar el desenvolupament personal i social del nostre alumnat. Aquestes sortides ofereixen una oportunitat única per aprendre fora de l'aula, interactuar amb els companys  i les companyes en un entorn diferent i adquirir habilitats de vida essencials com la independència, la responsabilitat i la col·laboració en equip.

Viatge de 4t d'ESO: Descobrint Europa

En el quart curs d'ESO, els nostres estudiants tenen l'oportunitat de participar en un emocionant viatge de cinc dies a alguna ciutat europea. Aquesta experiència enriquidora els permetrà explorar una nova cultura, història i llengua, ampliar la seva visió del món i desenvolupar una comprensió més profunda de la diversitat i la interconnexió global.

A través d'aquestes sortides i viatges, aspirem a fomentar la curiositat, l'aprenentatge autònom i la consciència global dels nostres alumnes, preparant-los per a un futur com a ciutadans actius, informats i compromesos amb la seva comunitat i el món que els envolta.

Equip docent

Elena Abellaner Gil
Maite Aguilera Oliveras
Héctor Alastruey Sampériz
Xavier Andrés Beltrán
Dolors Arenas
Manu Beltran Beltran
Sergi Buxés Mas
Yolanda Calvo Soler
Yolanda Castel Sanjuan
Carla Castells Sala
Elisabet Ceballos Amezcua
Anna Comerma Vernet
Frederic Corrigüelas Armilla
Antoni Delgado Rodríguez
Bernat Escapa Bolaño
Aina Estany Corbera
Anna Esteve Pomés
Gemma Flo Canalís
Marta Galizia Llobet
Manuel García Martínez
Marta Gillué Tomás
Adina-Mihaela Goldan
Irene Iglesias Díaz-González
Irene Iglesias Vallez
Antonio López Gracia
Berta Marcet Julià
Conxi Martí Vega
Patricio Martínez Navarro
Carla Masip Horcajuelo
Lluís Masnou Franco
Àngels Matarín Mariano
Oriol Matarín Sánchez
Eva Mendoza Parrado
Berta Moreno Campo
Carla Castells Sala
Iolanda Olivella Montaña
Esther Planas Esquius
Otilia Pleguezuelos García
Albert Prieto Berbegal
David Pujol Contreras
Pau Quesada Vilà
Marta Ramos Anguita
Ana Aroa Sáez López
Eva Sánchez de la Fuente
Miquel Sillero Jaén
Júlia Van der Beek Viadé
Jose Vazquez Badía
Gemma Vidal Zuñiga