Vés al contingut

ESO

L’alumnat es troba al centre del seu aprenentatge i el professorat  els acompanyem en el seu creixement.

ESO Institut Copèrnic

Projecte educatiu

El nostre projecte educatiu té com a objectiu millorar l’ensenyament i aprenentatge,  així com promoure el desenvolupament integral dels estudiants.  El Nicolau Copèrnic és més que un lloc d'aprenentatge, és una comunitat on es forgen somnis, es cultiven valors i es construeix un futur ple de possibilitats.

ESO

A l’ESO, tenim 3 línies que  dividim en 4 grups. Això ens permet treballar amb una ràtio  reduïda de 23 com a molt la qual cosa afavoreix l’atenció personalitzada de  l’alumnat. 

A cada nivell tenim un docent coordinador i una orientadora. Aquesta última acompanyarà l’alumnat des de 1r  fins a 4t  de l’ESO. Aquest acompanyament facilita l’adaptació a la progressió dels estudis i una millor coneixença de les habilitats i capacitats dels nostres joves. 

El nostre alumnat treballa sense llibre. Estudiem amb l’ordinador

Participem a diferents projectes a fora del centre, ja que considerem que l'aprenentatge ha de ser significatiu per a l'alumnat, i per tant, no ens podem quedar només dins les aules. alguns d'aquests projectes són:

  • A primer, tot l'alumnat farà francès, és a partir de 2n que podran triar entre fer francès o fer oralitat.
  • Durant tres hores a la setmana fem activitats internivell com són els aprenentatge i servei (APS) i els entorns d'Aprenentatge (EA).
  • L'alumnat de 4t participa en el projecte de Recerca, Creació i Servei (RCS), on es vinculen els aprenentatges amb entitats socials de diferent caire.

Matèries per cursos

1r ESO

  • Àmbit lingüístic: Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura, Llengua anglesa, Llengua francesa i Lectura. 
  • Àmbit científic-matemàtic: Matemàtiques, Biologia i Geologia iTecnologia.
  • Àmbit social: Ciències socials, Arpendre a conviure i Religió. 
  • Projectes: La fira de màgia, Stellaris i El parc natural Sant Llorenç del munt i l’Obac. 
  • Àmbit d'expressió: Educació Física, Visual i plàstica i Música.

2n ESO

  • Àmbit lingüístic:Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura i Llengua anglesa.
  • Àmbit científic-matemàtic: Matemàtiques, Física i Química i Tecnologia.
  • Àmbit social: Ciències socials, Mediació i Religió.
  • Àmbit d’expressió: Música i Educació Física.
  • Optatives: Llengua francesa i Oralitat.
  • Projectes trimestrals: Jocs populars, Medievàlia i Ciència a la cuina.

     

3r ESO

  • Àmbit lingüístic: Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura, Llengua anglesa i Lectura
  • Àmbit cientíc-matemàtic: Matemàtiques, Biologia i Geologia, Física i Química i Tecnologia.
  • Àmbit social: Ciències socials, Educació emocional i Religió.
  • Àmbit d’expressió: Visual i Plàstica i Educació Física.
  • Optatives: Oralitat i Llengua francesa.
  • Projectes trimestrals: Coneixem Terrassa, L'associacionisme i entitats egarenques i El viatge a 4t.

4t ESO

MATÈRIES COMUNES

  • Àmbit lingüístic: Llengua castellana i Literatura, LLengua catalana i Literatura i Llengua anglesa.
  • Àmbit matemàtic: Matemàtiques.
  • Àmbit Social: Ciències Socials i Orientació.
  • Àmbit expressió: Educació física.
  • Optatives: Llengua francesa, RCS i Religió.

MATÈRIES ESPECÍFIQUES

L’alumnat triarà una matèria de cada franja, segons el seu itinerari posterior.

  • Franja 1: Llatí, Biologia, Tecnologia, VIP i Projecte Cantina.
  • Franja 2: Filosofia, FQ, Informàtica, Dinàmiques  esportives i Projecte Cantina.
     

Entorns d'aprenentatge

De primer a tercer l’alumnat té dues hores a la setmana d'Entorns d’Aprenentatge internivell. Al llarg del curs realitzaran dos entorns i podran triar entre: Ball, Lliga de debats, Judo, Cuina, Decoració, Combo, Copa cangur, Acroesport, Mural, Natació, Pàdel, Fem de periodistes, Reptes científics, Robòtica i Teatre.

Projectes a l’ESO

Considerem que l’alumnat a de veure diferents maneres d’aprendre i, per això, l’última setmana de cadascun dels trimestres s’aturen les classe i ens dediquem a fer projectes transversals.

  • 1r d’ESO: Stellaris, Fira de magia, El parc de Sant Llorenç (a consultar a ED 1r)
  • 2n d'ESO: Jocs tradicionals, Medievàlia, Ciència a la cuina (a consultar ED 2n)
  • 3r d'ESO: Associacionisme i Preparem un viatge.

Altres projectes:

  • Hort.
  • Bricopèrnic.
  • Cantina.

Departaments

Departament de llengües

El departament de llengües catalana i castellana té com a objectiu principal promoure l’aprenentatge i l’ús correcte de les llengües així com fomentar la investigació, la preservació de la seva riquesa cultural i lingüística en el centre educatiu.

Departament de llengües estrangeres

El Departament de Llengües Estrangeres té com a finalitat principal l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües estrangeres i promou la comprensió cultural i la competència lingüística entre els estudiants.

Departament de Ciències Socials i filosofia

Departament de Ciències Socials i Filosofia t´r com a finalitat principal l’educació i la promoció del pensameny crític i la comprensió de les qüestions socials i la comprensió de les qüestions socials, ètiques i filosòfiques en la societat. 

Departament d’expressió

Dins del departament d’expressió hi ha tres disciplines:

L’Educació Física té com a objectiu principal fomentar la salut, el benestar i el desenvolupament físic dels estudiants a través de l'educació.

La Visual i Plàstica té com a objectiu principal promoure la creació artística, el desenvolupament de les habilitats artístiques i la comprensió de les arts visuals i plàstiques. Aquesta disciplina juga un paper essencial en l'educació artística i cultural, així com en la formació de futurs artistes i professionals de les arts.

La disciplina de la Música té com a principal finalitat promoure la música com a forma d'expressió artística i cultural, proporcionar educació musical de qualitat, fomentar el desenvolupament de les habilitats musicals i contribuir a la formació de músics professionals i amants de la música en general. A més, té un paper essencial en la difusió i l'apreciació de la música a la comunitat educativa.

Departament de Científic-tecnològic-matemàtic

L’objectiu del departament científic-tecnològic-matemàtic es despertar el neguit pel mètode científic i proporcionar als estudiants els coneixements i habilitats necessàries per comprendre`l, analitzar-lo,  utilitzar-lo i aplicar-lo amb la tecnologia de la informació i comunicació

Departament d’orientació

El Departament d'Orientació té com a finalitat principal proporcionar suport integral als estudiants perquè puguin navegar amb èxit pel seu trajecte acadèmic i personal. Aquest departament juga un paper fonamental en l'ajuda als estudiants a desenvolupar-se com a individus i a prendre decisions reflexionades sobre la seva educació i futur.

Sortides

Sortides Pedagògiques

Al nostre centre, creiem fermament en l'aprenentatge experiencial com a complement essencial de l'educació a l'aula. Per això, organitzem sortides pedagògiques que permeten als nostres estudiants connectar-se amb el món real, explorar nous entorns i enriquir el seu aprenentatge a través de l'experiència directa.

Sortides de 1r a 3r d'ESO amb pernoctació

Des del primer fins al tercer curs d'ESO, realitzem sortides anuals amb pernoctació per aprofundir en els continguts curriculars i fomentar el desenvolupament personal i social del nostre alumnat. Aquestes sortides ofereixen una oportunitat única per aprendre fora de l'aula, interactuar amb els companys  i les companyes en un entorn diferent i adquirir habilitats de vida essencials com la independència, la responsabilitat i la col·laboració en equip.

Viatge de 4t d'ESO: Descobrint Europa

En el quart curs d'ESO, els nostres estudiants tenen l'oportunitat de participar en un emocionant viatge de cinc dies a alguna ciutat europea. Aquesta experiència enriquidora els permetrà explorar una nova cultura, història i llengua, ampliar la seva visió del món i desenvolupar una comprensió més profunda de la diversitat i la interconnexió global.

A través d'aquestes sortides i viatges, aspirem a fomentar la curiositat, l'aprenentatge autònom i la consciència global dels nostres alumnes, preparant-los per a un futur com a ciutadans actius, informats i compromesos amb la seva comunitat i el món que els envolta.